Tassen van papier bedrukken met bedrijfslogo. Soms kom je door een samenwerkingsaanvraag toch ook weer op een goed idee. In mijn barbershop geef ik mijn klanten (als zij een tas willen) een bruin papieren tas voor hun producten. Voor het doel werkt het goed maar het is natuurlijk wel erg saai.
reclame maken met je logo
Onderzoek heeft uitgewezen dat promotionele producten, zoals bijvoorbeeld bedrukte tassen, je merk wel degelijk sterker maakt. Het schijnt zelfs beter te werken dan reclame op radio, televisie of social media. Als iemand namelijk nog boodschappen gaat doen, nadat ze bij jou zijn geweest, zien de mensen op straat bewust of onbewust ook jouw merk. In dat opzicht is het dus eigenlijk een verkapte vorm van gratis reclame. Zal ik dus mijn papieren tassen bedrukken ? Ik ga dit zeker eens proberen voor de barbershop. Niet alleen met het doel om reclame te maken maar het staat misschien toch ook een stuk professioneler. Tevens zullen de nieuwe nieuwe papieren tassen dan meteen dienen als cadeauverpakking. Twee vliegen in één klap dan dus.
waarom papieren tassen bedrukken in plaats van plastic
Vroeger kreeg je in iedere winkel natuurlijk plastic tassen. Vaak inderdaad ook bedrukt met het logo van de desbetreffende bedrijf. Vanwege de enorme plastic problemen op de wereld zijn veel bedrijven overgestapt van plastic tassen naar papieren tassen. Nu is overigens papier niet per se milieuvriendelijker dan plastic. Papier veroorzaakt wel minder broeikasgassen op te produceren dan eenzelfde hoeveelheid plastic. Echter is er wel weer meer land nodig voor het produceren van papier. Daarbij heb je voor dezelfde stevigheid van je verpakking weer meer papier nodig dan plastic. Toch kies ik zelf wel liever voor papier dan plastic. Mijn gevoel is namelijk dat papier toch op langere termijn milieuvriendelijker is dan plastic.
voordelen bedrukte tassen
- Het vergroot je naamsbekendheid
Tassen zijn bij uitstek een goede manier om je naamsbekendheid te vergroten. Potentiële klanten zien namelijk jouw naam in het straatbeeld voorbij komen. Dit blijft vaak onbewust toch in hun gedachten hangen. - Geeft klanten een positief gevoel
Het is wetenschappelijk bewezen dat hoe vaker een klant jouw promotionele producten gebruikt, hun gevoel positiever voor jouw bedrijf is. Dit kan natuurlijk doormiddel van tassen maar ook pennen, kaarten of wat je tegenwoordig veel ziet…..bierviltjes. - Goedkoop reclame maken
Dit punt valt natuurlijk samen met nummer 1. Hoe meer klanten met jouw tas lopen, hoe meer andere mensen jouw merknaam ook voorbij zien komen. Bewezen is dat dit onbewust toch in mensen hun gedachten blijft hangen. Nu zullen ze echt niet massaal meteen bij je komen. Echter wanneer ze iets willen hebben, denken ze toch aan je. - Cadeauverpakking Het voordeel van papieren tassen vind ik mijn geval dat het tevens kan dienen als cadeauverpakking. Ik heb alleen kleine tasjes nodig en met een aantal linten eromheen is het ook prima een cadeauverpakking. Daarmee bespaar ik ook weer papier, omdat de producten niet extra hoeven worden ingepakt.