Mijn eerste auto die ik mag rijden voor de blog en daar verslag van maak is de Opel Mokka. Ik zal mijn bevindingen in alle eerlijkheid opschrijven, zodat jullie naast een leuk artikel er ook echt wat aan hebben. Zoals gezegd ben ik geen autokenner en geef ik weinig om pk’s en andere technische details. Een auto moet mij een glimlach bezorgen en dat zowel aan de buitenkant (looks) als aan de binnenkant (interieur) en niet heel onbelangrijk hij moet mij en mijn gezin comfortabel en veilig van A naar B brengen.
De Opel Mokka
Ik wil jullie graag mee terug nemen naar het eerste moment waarop ik (wij) kennis maakte met deze auto. Waarom vraag je jezelf misschien af? Toen de auto werd geïntroduceerd, werd door Opel echt een gewaagd statement gemaakt. Opel was namelijk één van de eerste die gebruik maakte van een mannelijk model die flink bebaard was. Dit viel mij toen enorm op en was een boost voor de latere trend van de baard. Dit was toen de reclame:
De Opel Mokka is daarmee wel heel erg B4men waardig en voor mij een goede reden om met deze dikke bak te beginnen.
Mijn ervaring met de Opel Mokka
Ik zal beginnen met de looks, die heeft hij namelijk echt wel!! Ik ben gek van groot en hoog en in deze categorie valt hij zeker. Hij oogt stoer en dik, lage brede neus maken de voorkant echt stoer, de 19inch wielen maken deze auto helemaal af. Zodra de deur open gaat blijkt echter de grote erg mee te vallen. Ik zeg meevallen omdat ik niet heel veel ruimte in een auto nodig heb, wanneer je echter een grote auto verwacht dan zal de Opel Mokka minder geschikt zijn. Verder is de binnenkant van alle luxe voorzien en heeft hij volgens mijn dochters een “super vet” dakraam. Dit dakraam vonden wij allemaal trouwens erg prettig, het geeft echt een gevoel van ruimte in de auto. Verder zat er een mooie multi media systeem in de auto met een goed geluid, navigatie en achteruitrijcamera. Alles is automatisch, de verlichting stelt zich helemaal zelf in en ook de ruitenwissers denken voor jou. Kortom ik hoef alleen nog maar gas te geven en dat heb ik ook zeker voor jullie gedaan.
Rijden met de Opel Mokka
Ik heb gereden met de Opel Mokka 1.4 benzine automaat. Een prima motor en voor een 1.4 weten ze er behoorlijk wat kracht eruit te krijgen, ik kom goed mee in het verkeer. De auto heb ik een week gereden en heb er al mijn normale dingen meegedaan. In het één is hij beter dan in het ander. Ik kwam na een week rijden tot de conclusie dat ik het een echte cruiser vind. Ik bedoel daarmee te zeggen dat hij geweldig rijd met lage snelheid, ik ben er Amsterdam mee in gereden en dan is hij geweldig!! Kort licht sturend, stil en zuinig. Hier gaan mijn mondhoeken van krullen. Op de snelweg was ik minder enthousiast, de Opel Mokka vond ik wat stug en zenuwachtig op hoge snelheid (100+), ook de grote 19inch wielen kan je beter weg laten en kiezen voor kleiner wanneer je gaat voor veel comfort. Hoe meer lucht er tussen jou en het wegdek zit hoe lekkerder de wegligging. De lederen stoelen waren na meer dan een uur zitten wat stug. Ik kreeg het gevoel dat ze erg krab op mijn bovenbenen drukte en dat vond ik wat minder. Super handig zijn de mee draaiende xenon verlichting, deze maken het rijden in het donker heel veel beter.
De Opel Mokka samengevat
De Opel die ik heb gereden: Mokka Cosmo 1.4T 140pk Automaat. Prijs van deze versie € 37.042,-
Pluspunten:
-stoere looks
-niet te groot (groot van buiten en klein van binnen, ideaal voor een gezin met 2 kinderen)
-stil
-heel veel luxe
Minpunten:
-niet groot (wanneer je veel ruimte verwacht valt hij tegen)
-stugge wegligging (hier moet je van houden, ik ben anders gewend)
-krappe zit in de lederen stoelen
Een super cruiser die zich heerlijk door de stad laat rijden. Door zijn looks een heel gave auto die je als stoere kerel ook heel goed kan rijden.
B4men cijfer voor de Opel Mokka: 7