De Legendarische Porsch Panamera Familie Breidt Uit. Porsche heeft zojuist de line-up van de Panamera uitgebreid met twee nieuwe topversies: de Panamera Turbo S E-Hybrid en de Panamera GTS. Deze toevoegingen beloven een spectaculaire mix van kracht en stijl, die elke autoliefhebber zal doen watertanden.

Krachtigste Porsche Panamera ooit de Turbo S E-Hybrid
De nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid is zonder twijfel de krachtigste Panamera die ooit in serie is geproduceerd. Deze krachtpatser combineert een uiterst efficiënte verbrandingsmotor met een sterke elektromotor, wat resulteert in een bijzonder krachtige aandrijving en uitzonderlijke prestaties.
De V8-biturbo motor heeft een indrukwekkend vermogen van 441 kW (600 pk). Voeg daar de elektromotor van 140 kW (190 pk) aan toe, en je krijgt een totaal systeemvermogen van 575 kW (782 pk) en een gezamenlijk koppel van maar liefst 1.000 Nm. Met deze specificaties sprint de Panamera Turbo S E-Hybrid van 0 tot 100 km/u in slechts 2,9 seconden en bereikt hij een topsnelheid van 325 km/u. Hiermee is hij 25 km/u sneller dan zijn voorganger en 0,5 seconden sneller van 0 tot 100 km/u.



Recordhouder op de Nürburgring Nordschleife
Niet alleen is de Turbo S E-Hybrid snel, hij is ook een recordhouder. Sinds juli is deze nieuwe Panamera de snelste benzineauto en hybride luxe sedan op de Nürburgring Nordschleife met een verbluffende tijd van 7:24,17 minuten. Dit benadrukt de voortdurende ontwikkeling van deze vierdeurssportwagen van Porsche.
Porsche Panamera is efficiënter dan ooit
Naast zijn kracht is de Panamera Turbo S E-Hybrid ook nog eens efficiënter dan zijn voorganger. Dankzij een grotere elektrische actieradius en snellere laadtijden is deze Panamera zowel krachtig als milieuvriendelijk. De hoogspanningsaccu heeft een capaciteit van 25,9 kWh, wat 45% meer is dan de vorige generatie. Dit zorgt voor een elektrische actieradius tot 88 km (WLTP).
Met een verhoogd recuperatievermogen tot 88 kW rijdt de Panamera Turbo S E-Hybrid in de puur elektrische E-modus efficiënter dan ooit. De ingebouwde AC-lader van 11 kW kan de batterij in slechts 2 uur en 39 minuten volledig opladen.

Kenmerkend design van de Turbo-modellen
De Turbo-modellen van Porsche onderscheiden zich door hun opvallende achterbumper en carrosseriekleur. De donkerbrons verchroomde uitlaatpijpen en de exclusieve metallic-grijze tint Turbonite geven de Turbo S E-Hybrid een unieke look. Ook het interieur is voorzien van Turbonite accenten, waaronder de sierlijsten, gordels en bedieningselementen in de middenconsole.
De meest uitgebreide uitrusting
De Turbo S E-Hybrid is standaard uitgerust met Porsche Active Ride-ophanging, een innovatief chassis dat is gekoppeld aan een 400 V hoogspanningssysteem. Dit systeem onderdrukt automatisch duik- en overhelbewegingen, waardoor de carrosserie nagenoeg horizontaal blijft tijdens dynamische ritten. Verder omvat de uitrusting alle beschikbare rijdynamiekcontrolesystemen, achterasbesturing, keramische PCCB remmen en een Bose®-geluidssysteem.



De lichtvoetige Porsche Panamera: de GTS
De Panamera GTS staat voor pure sportiviteit en maximaal rijplezier. Dit model is voorzien van een verbeterde V8 biturbo-motor die 368 kW (500 pk) levert, 20 pk meer dan zijn voorganger. De GTS accelereert in 3,8 seconden van 0 tot 100 km/u en heeft een topsnelheid van 302 km/u.
Sportieve specificaties
De luchtvering met twee kamers en twee kleppen, inclusief PASM, is sportiever afgesteld in de Panamera GTS. De carrosserie is 10 millimeter verlaagd en de stabilisatorstangen zijn versterkt, wat zorgt voor een nog intensere rijervaring.
Beschikbaarheid
De Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid en de Panamera GTS zijn nu te bestellen, met leveringen die starten in de herfst van dit jaar. Porsche blijft hiermee grenzen verleggen in zowel prestaties als efficiëntie, waardoor deze nieuwe Panamera-modellen een must-have zijn voor elke autoliefhebber.
