De vaste volgers zullen het vast nog wel weten, maar ik heb een paar weken geleden een soort van “commercial” op mogen nemen voor de Bijenkorf. Ik werd gevraagd om in een kort filmpje iets te vertellen over mannen en stijl. Ik was onwijs vereerd dat ik hier voor gevraagd werd en ben ook echt super trots op het eind resultaat.
Als bedankje voor het meewerken aan deze opdracht, kreeg ik een Bijenkorf giftcard om iets leuks uit te zoeken. Nu is de Bijenkorf natuurlijk vrij recent veranderd qua winkelketen en zijn zij in het hoge segment gaan zitten. Het is zeker niet meer een winkel die voor iedereen betaalbaar is, maar je hoeft echter ook niet een mega budget te hebben om toch nog een outfit te kunnen kopen. Ik was heel erg aan het twijfelen of ik een lederen jack zou kopen van Goosecraft maar dan zou ik meteen door heel mijn giftcard zijn en dat vond ik toch ook wel zonde. Ik ben waarschijnlijk toch meer iemand van meer..meer…meer 🙂 Marie Louise en ik hebben ruim 2 uur door de Bijenkorf heen gestruind en net op het moment dat ik weg wilde gaan omdat ik echt niet wist wat ik wilde kopen, kwamen we op de afdeling waar kleding hing van Selected Homme. Deze kleding sprak mij meteen aan door de eenvoud maar ook door de betaalbaarheid. Truien zijn al verkrijgbaar vanaf 39,95 en shirts vanaf 19,95.
Ik ben even gaan googelen naar het merk, want ik kende het niet en dit is wat er op de site van Selected Homme staat over hun kleding.
“SELECTED HOMME is het toonbeeld van goede smaak in elke vorm binnen de huidige herenmode. Wij hanteren een unieke interpretatie van de moderne man: individualistisch en vol vertrouwen over zijn eigen stijl. Hij combineert zijn bestaande garderobe met nieuwkomers van dit seizoen om een onderscheidende, spannende look te creëren. Oog voor detail en hoge kwaliteit zijn de sleutelwoorden voor de SELECTED HOMME-man.”
Grappig dat het Scandinavische invloeden heeft. Ik merk dat ik de laatste tijd veel val op merken met Scandinavische invloeden. Deze kleding is vaak rustig maar toch opvallend door zijn eenvoud. Ik dacht eerst dat het een eigen merk was van de Bijenkorf maar dit blijkt niet het geval te zijn. Je hoeft dus niet per se naar de Bijenkorf.