Het is weer eens tijd voor een Opel op B4men. Deze keer maak ik een review over de Opel Grandland X. Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, ik heb niet zoveel met Opel. Dat is misschien wel de reden dat het even heeft geduurd waarom deze suv op de blog kwam. Wat ik tegen Opel heb? Ik weet het eigenlijk zelf niet heel goed. Ik vind het mooie auto’s, volgens mij zijn ze technisch ook prima en kan je er best mee gezien worden. Toch zijn de modellen die ik heb gereden niet echt mijn smaak als het om rijden gaat. Ik ben dus heel erg benieuwd of de Opel Grandland X mij wel kan overtuigen.
Een week rijden met de Opel Grandland X
Ik ging dus deze keer met toch wel wat lood in mijn schoenen naar Breda om de Opel Grandland X te halen. Eigenlijk vanaf het eerste moment kon ik mij wel vinden in de auto. Eén van de punten waar ik moeite mee heb bij Opel zijn de stoelen. Die zijn hard en zitten klein maar bij de Opel Grandland X is dit niet het geval. Ik zit er heerlijk in en de stoelen zijn in iedere stand te zetten. Iets wat ik heel erg fijn vind is dat je de stoel bij je knieën ook kan stellen. Zo krijg je veel ondersteuning ook tijdens het rijden. Hummm moet ik mijn vooroordelen dan toch maar in de prullenbak knetteren?? Oké oké, ik zit pas 5 minuten maar de auto maakt een goede eerste indruk.
De Opel Grandland X Ultimate is super luxe
De Opel Grandland X is er in verschillende versies. Ik reed deze keer in de Opel Grandland X Ultimate de meest luxe uitvoering. Luxe is hij zeker, er zit werkelijk alles op en aan. Van een 360gr camera tot stoelverwarming en verkoeling op de achterbank. Ook dit is wel iets anders dan dat ik van Opel gewend ben. In mijn ogen zijn de meeste Opels luxe maar zeker nooit te luxe. Deze Opel Grandland X is dat voor de verandering zeker. Iets wat ik ook een gaaf systeem vind is de Adaptive Forward Lighting. Dit systeem zorgt voor de beste keuze in verlichting. Grootlicht, standlicht of dimlicht, de auto regelt het. Zelfs bij tegenliggers schakelt hij over of zet hij het grootlicht op één kant uit. Echt heel handig en super slim. Ik ben niet zo voor die systemen die voor mij denken maar dit vind ik een echte aanvulling. Iets waar ik mij aan kan ergeren is het rijbaanassist systeem. Ik kijk in mijn spiegels en wanneer ik kan wisselen van rijbaan doe ik dat en zet na die beslissing mijn richtingaanwijzer aan. Gevolg is een correctie op mijn sturen omdat ik over de lijn rijd. Ik bepaal graag zelf hoe en wat in de auto. Ik geloof overigens wel in de veiligheid van het systeem.
De Opel Grandland X die wij gereden hebben
Rijdend heeft de auto mij ook niet teleurgesteld. Ik reed een vrij dikke uitvoering en met een dito motor. Ik reed de Opel Grandland X Ultimate 2.0D met 177 pk en een 8 traps automaat. Dit reed erg prettig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet voor een kleinere motor zou gaan. Zelf houd ik wel van een beetje power en kracht onder de kap. Ik ben bang dat je dit toch gaat missen…het is namelijk echt een heel grote auto. De prijs van de auto heeft mij ook wel verbaasd. Je rijdt de Grandland X al vanaf 31.549,- en de prijs van € 51.499,- Oké, dat zijn geen kleine prijsjes maar eerlijk is eerlijk voor dat geld krijg je wel heel veel auto. Deze Opel Grandland X heeft mij dus wel kunnen overtuigen.