Ken je die uitspraak van Rivella nog “een beetje vreemd maar wel lekker” verbouw de uitspraak naar “een beetje fout maar wel lekker” dan heb je hiermee de Range Rover Sport SVR voor mij gevangen. Ik heb deze auto bijna een week mogen rijden en uiteraard heb ik mijn bevinding voor jullie opgeschreven.
De Range Rover Sport SVR
Het technische gedeelte zal ik straks vertellen. Eerst gaan we het hebben over de beleving van deze auto. De Range Rover Sport SVR is zo’n droomauto die ik gewoon een keer gereden moest hebben. Dit zijn van die auto’s die eigenlijk op iedere bucketlist zouden moeten staan. Deze auto is werkelijk in alles bizar! De meningen over de auto lopen erg uiteen en ja, ook ik vind hem best een tikje fout. Deze auto kan je namelijk niet onopvallend rijden. Daar is deze auto ook helemaal niet voor bedoelt. Met de Range Rover Sport SVR laat je zien dat je het gemaakt hebt, beter gezegd, je laat het aan iedereen horen. De SVR is een sportwagen en niet zomaar een sportwagen maar één van het niveau supercar. Hij is groot, hoog en zwaar maar er zullen maar weinig auto’s zijn die een sprint bij het verkeerslicht van je zullen winnen. Man, wat is deze bak bloed snel!
De Range Rover Sport SVR Een weekje onder mijn kont
Vanaf het eerste moment zittend in de Range Rover Sport SVR weet je niet wat je overkomt. Ik heb al vaker in een Range Rover gezeten maar dit is wel andere koek. Het geluid knalt net als de auto zelf onder je kont vandaan. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan om een weekje rustig te rijden, dit is helaas niet gelukt. Met deze auto kan je niet normaal rijden. Zelfs Marie Louise is het niet gelukt, nadat ik haar achter het stuur plaatste omdat ze commentaar op mij had. Een klein tikje op het gaspedaal en je vliegt vooruit. Natuurlijk hebben we met de auto alles gedaan wat we normaal ook doen. Deze Range Rover Sport SVR is echt ideaal voor de man die altijd al een super sport auto wilde hebben maar ook aan zijn gezin moest denken. Boodschappen, klusmateriaal of een hond….het past allemaal. Daarnaast zit iedereen in ruime luxe, geen benen in je nek of spullen die je niet kan meenemen. Dat is voor mij wel het allergrootste voordeel van deze auto. Dat je veel moet verdienen voor deze auto zit niet alleen in de aanschafprijs. De prijs die je betaald voor zijn gewicht, dikke motor en snelheid zit hem vooral in het benzine verbruik. Hij lust een aardig slokje en ik stond er na 4 dagen voor € 120,- euro aan benzine in te stoppen…das best veel! Conclusie na een weekje rijden. Het is een beest van een wagen! Ik zou persoonlijk eerlijk is eerlijk deze auto niet op mijn verlanglijst zetten, voor het bedrag van deze auto koop ik liever de stijlvollere grote broer de Range Rover.
De Range Rover Sport SVR Specs
5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor SVR 423 kW (575 pk)
BRANDSTOFVERBRUIK
Binnen bebouwde kom (l/100 km) | 18 |
---|
Buiten bebouwde kom (l/100 km) | 9,9 |
---|
Gecombineerd (l/100 km) | 12,8 |
---|
Tankinhoud – bruikbaar (l) | 104 |
---|
Gecombineerde CO2-emissies (g/km) | 294 |
---|
MOTOREN
Cilinderinhoud (cc) | 5.000 |
---|
Vermogen (kW/pk) | 423 / 575 |
---|
Koppel (Nm) | 700 |
---|
GEWICHTEN (kg)
Gewicht vanaf (kg) | 2.310 |
---|
Maximum toelaatbaar gewicht (kg) | 3.000 |
---|
Maximum toelaatbaar gewicht vooras (kg) | 1.500 |
---|
Maximum toelaatbaar gewicht achteras (kg) | 1.700 |
---|
AFMETINGEN EN CAPACITEITEN