Smaken verschillen en wat ik mooi vind hoeft echt niet iedereen mooi te vinden. Echter toen ik een foto plaatste van deze auto op mijn Instagram bleek dat de gunfactor van deze auto heel hoog is. Vandaag schrijf ik een review van de Volvo S90.
De Volvo S90
De vloot van Volvo is vorig jaar uitgebreid met twee modellen in het topsegment, de Volvo S90 en de Volvo V90. Er was eerst de facelift voor de Volvo XC90, een hele mooie verbetering van een toch al mooie auto (ook van deze auto komt een review op B4men). Nu hebben ze de 90 serie uitgebreid met een sedan en een station. Ik was vorig jaar mei bij Volvo in Zweden voor de V40 en heb toen al heel even een glimp van deze auto mogen zien. Vanaf het eerste ogenblik was ik verliefd. Deze auto combineert werkelijk alles. Luxe, Groot, Stoer en Elegantie! Dit is waar in mijn ogen de S90 en de V90 voor staan. Ik was daarom heel nieuwsgierig naar hoe ik de Volvo S90 zou ervaren als ik er een week in zou rijden.
De Volvo S90 na een week rijden
Dat ik de Volvo erg mooi vind is wel duidelijk. Deze auto heeft erg mooie lijnen, waardoor ze een heel grote auto niet lomp maar stoer en elegant hebben gekregen. Oke, ik heb het gezegd de auto is wel heel groot. Dit is niet zomaar een boodschappen auto maar eerder een directie auto. Wanneer je naast de auto staat verwacht je er bijna een chauffeur bij te krijgen. Eenmaal in de auto is dit gevoel niet minder. De luxe uitstraling is niet alleen gericht op de bestuurder maar ook achterin de auto is er luxe en ruimte. Moe van een dag werken of juist nog even willen doorwerken achterin de auto, het is in de Volvo S90 geen enkel probleem. Ik vraag mij bijna af of je deze auto wel solo moet rijden.
Ik kan je met de hand op het hart zeggen dat hoe groot de Volvo S90 is, hij rijdend bijna als een kleine auto voelt. Dit is juist niet denigrerend bedoelt maar als een compliment! De S90 rijdt zo soepel en vriendelijk dat je zijn grote vergeet. De auto zweeft over de weg en de motor is heel mooi in balans. De stoelen zitten als gegoten en zijn voor ieder lichaam in de juiste positie te krijgen. Verder is de Volvo S90 voorzien van alle luxe en opties die je maar kan wensen. Het beluisteren van muziek is zoals thuis, er zit een waanzinnig geluid en helderheid in de auto. Ook kreeg ik te maken met twee bijzondere opties van de Volvo S90. Het eerste wat ik echt eens wilde ervaren was de autopilot ofwel een knopje waarmee de auto helemaal op zichzelf kan rijden. Je moet je handen nog wel aan het stuur houden omdat het nog in “ontwikkeling” is. Toch is het een heel gekke ervaring om in een auto te zitten die helemaal uit zichzelf over de rijbanen beweegt. Een ander punt waarmee ik te maken kreeg is de veiligheid van de auto. Ik reed op een drukke baan waar de auto’s zo goed als stil stonden. Ik laat de auto richting de voorganger rollen omdat ik zie dat twee auto’s verder de boel weer gaat rijden, dit kon de Volvo niet aan en trapte voor mij volledig op de rem en de gordels werden aangespannen. Ik had mijn vader naast mij zitten en ik vroeg hem nog of ik het totaal verkeerd had ingeschat maar hij vondt ook van niet. Het was even schrikken maar de auto stond stil en was zelfs klaar voor een impact. Het geeft aan hoever ze zijn bij Volvo met de veiligheid, zodra jijzelf iets zou missen reageert de auto voor jou. Wel zo veilig!
Dit was mijn Volvo S90 voor een week
Vermogen: (kW / PK) 187 / 254
Prijsopbouw: Volvo S90 vanaf € 42.995,- Versie: Volvo S90 T5 Geartronic Inscription € 55.995,- Deze Volvo S90 (met opties) € 77.995,-
Conclusie B4men na een week rijden
Zoals eerder gezegd, ik vind de Volvo S90 één van de mooiste auto’s op dit moment. Ook rijdend staat hij zijn mannetje en ik viel van de ene verbazing in de ander. Het maakt dat ik maar één cijfer kan geven en dat is een heel dikke 10. Als ik een auto mag uitzoeken onder de ton dan staat de Volvo 90 voor de deur..met het gezin lijkt mij de V90 beter passen maar die heb ik nog niet gereden dus ik ben voorzichtig 😉