Het is weer zover, ik heb mij volledig mogen uitleven met een auto voor de blog. Deze keer mocht ik los gaan met de nieuwe Jeep Wrangler en dit heb ik dan ook niet nagelaten! Groot en hoog, iets wat mij altijd heeft aangesproken, krijgt in deze bak toch nog een iets andere betekenis. De Wrangler is geen auto maar een bak, een monster om nog duidelijker te zijn. Tja en smaken verschillen maar dit is een auto waar je niet over uiterlijk moet gaan praten. Hij is in mijn ogen mooi van lelijkheid. Hij is super vierkant, grof en in niks subtiel maar het maakt de Jeep Wrangler tot wat hij is.
Rijden met nieuwe Jeep Wrangler
Zo, de klim naar de stoelen is gemaakt en daar zit je dan. Wauw, dat zit verdomd goed! In de Wrangler is de luxe verborgen of gewoon niet aanwezig. Het is immers een 4×4 monster wat niet om luxe maar om nuttige opties vraagt. De matten op de bodem zijn van stevig rubber wat tegen water, modder en andere rommel kan. Het dashboards is niet subtiel en bijzonder uitgelijnd, nee alles heeft zijn plek en kan tegen een stootje. Oké, ik heb nu even kunnen rond kijken en kom al snel terug bij het enige en belangrijkste luxe wat er in de auto aanwezig is…de stoelen! Geloof mij, je kan 1000 kilometer rijden in de mooiste auto en gebroken aankomen of je kan 1000 km rijden in een bak als deze en vrolijk uitstappen omdat de zit erg goed is. Yes, we gaan de weg op. Ik heb een week lang met een dikke smile gereden en heb niet alleen de auto op zijn 4×4 capaciteiten getest. Ik ben met de Jeep ook op en neer naar Hengelo gereden, een zit van een paar uur. De auto heeft alles wat je normaal in een luxe auto zou verafschuwen. Hij hobbelt en het stuur lijkt wat speling te hebben waardoor je veel zit te sturen. Hij voelt als een vrachtwagen en toch maakt het deze wagen tot wat hij is. Wanneer je uitkijkt over de grote motorkap van dit gele monster, neemt een machtig gevoel de overhand en krullen die mondhoeken weer tot net onder mijn ogen. Er is in de week die ik mocht rijden met de Jeep Wrangler maar één moment geweest waarop mijn mondhoeken inplaats van naar boven naar beneden doken. Ik was verbaasd dat de Wrangler zo klein tankje had, ik moest namelijk al heel snel gaan tanken. Om de Jeep zo echt op zijn kunnen te gaan testen, was het nodig om de auto wat diesel te geven. Tijdens het tanken viel mijn onderkaak echt werkelijk op de grond en ben ik onder de auto gaan kijken of de diesel er niet ergens uitspoot. Ik ben wel gewend dat je soms aardig wat moet neertellen aan de pomp, maar € 75,- diesel in 3 dagen is niet misselijk. Dit moest ik even verwerken. Na mijzelf weer bij elkaar geraapt te hebben starten we de Jeep Wrangler en gaan we richting de Hoogovens om daar de 4×4 uit te testen.
4×4 in Jeep Wrangler betekend lol voor 16
De auto gedraagt zich prima op de weg, het wordt dus tijd om de offroad capaciteiten van de Jeep te gaan testen. We zijn hiervoor naar de Hoogovens gereden waar een gaaf 4×4 gebied ligt, waar je je met dit soort auto’s prima kan vermaken. Dit is niet zomaar een bospaadje waar je met een beetje 4×4 doorheen komt. Nee, dit gebied bestaat uit behoorlijke heuvels en diepe plassen die veel van de auto vragen. Hier komen de kwaliteiten van de Jeep Wrangler echt naar boven. Niet alleen de de kwaliteiten van de auto komen naar boven maar het kleine jongetje in mij ook. Wauw, wat blijft het een machtig gevoel om met zo’n grote bak door het zand te crossen.
De Jeep Wrangler die ik gereden heb
Voor de factfreaks onder ons heb ik natuurlijk ook nog even op een rijtje gezet in welke Jeep Wrangler ik nu eigenlijk heb gereden.
- Jeep Wrangler Unlimited my2016 2.8 16v Sahara
- 5 deurs Wrangler
- afneembare hardtop
- Vanaf prijs Wrangler € 34.000,- De versie die ik heb gereden € 41.000,-
De Wrangler is een auto die mij heel erg veel lol heeft gegeven. Zo tof om met zo’n bak lekker offroad te kunnen rijden. Oké, er zijn ook zeker wat minpuntjes maar die vergeet je snel wanneer je achter het stuur gaat zitten. Dit monster van Jeep krijgt van mij een dikke 8.